Introduction
DOI:
https://doi.org/10.54103/2039-9251/18555Abstract
This monographic section of “Itinera” develops some of the questions which were raised at the summer school “Aesthetics, Technique and Emotion”, held in June 2020 at the Lake Como School of Advanced Studies (https://aeat.lakecomoschool.org/). The summer school was organized by the University of Milan in collaboration with the European Seminar of Aesthetics (https://sites.unimi.it/eu_aesthetics/). The aim of the school was to investigate the meaning of aesthetics today, in light of the different changes that are occurring in our aesthetic perception of the world. How is technology transforming the way we view the world and art, and what role do emotions still play in this context? What is the value of the performing arts in facing these new challenges, and how is aesthetic experience related to the current issues of morality and politics? These are some of the problems that were raised at the school and this issue seeks to develop them further.
Dowloads
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
1. Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione - Condividi allo stesso modo 4.0 internazionale che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
2. Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
3. Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).