«Speak no more of her»: Silencing the Feminine Voice in Shakespeare’s «Julius Caesar»

Autori

  • Natalie Roulon Université de Strasbourg

DOI:

https://doi.org/10.13130/2282-0035/7414

Abstract

Although the female characters in Julius Caesar are given little stage time and are ill-treated by their husbands, this article shows that it is not a misogynous play, but a play which effectively depicts a misogynous world.
On the one hand, it validates the standpoint of the characters marked as feminine and therefore irrational. On the other hand, the silencing of the feminine poetic and prophetic voice is one of the mainsprings of the tragedy since it is the main characters’ inability to heed this voice which brings about their downfall.

Biografia autore

Natalie Roulon, Université de Strasbourg

Natalie Roulon insegna inglese all’Università di Strasburgo (Francia). È autrice del seguente volume: Les Femmes et la musique dans l’oeuvre de Shakespeare (Paris, Honoré Champion, 2011), che è una versione rivista della sua tesi di dottorato. Ha inoltre scritto un manuale sulla lingua inglese delle Performing Arts, L’Anglais des arts du spectacle (Montpellier, L’Entretemps, 2012). I suoi principali ambiti di ricerca sono le donne e la musica nella letteratura inglese rinascimentale. Ha pubblicazioni in merito a The Taming of the Shrew, Henry VIII, All’s Well That Ends Well, Love’s Labour’s Lost, il sonetto 130 e la tradizione del blasone, come anche relativamente a The Swetnam Controversy. Ha in corso di preparazione articoli su Troilus and Cressida, Julius Caesar e Henry IV.

Pubblicato

2016-07-29

Fascicolo

Sezione

Saggi