«Englishing» Dante: three recent American Poets’ Translations of the Inferno
DOI:
https://doi.org/10.54103/2282-0035/18667Keywords:
Dante, Inferno, translation studies, W. S. Merwin, Michael Palma, Mary Jo Bang, Lawrence Venuti, poetry translationAbstract
The essay focuses on the three main translations of Dante’s Divine Comedy done by American poets and published in the 21st century in order to compare their translating strategies, techniques, and aesthetic results. The grounds for comparison are the poet-translators’ declared intentions, the ways in which they have tried to put them into practice, and the interpretation of their results in the light of recent translation studies theory. Lawrence Venuti’s ideas about poets’ versions and about how to read a translation, especially in the context of world literature, have proven particularly useful in the case of these American poets’ attempts to rewrite a poetic text in its own right, and to carry Dante’s powerfully mastered poetic complexity across two different literary traditions.
Downloads
Published
Issue
Section
License
(Estratto del contratto di edizione)
L'autore concede a ACME il diritto di pubblicare per la prima volta o ripubblicare l’opera entro un anno dalla consegna definitiva e quello perpetuo di distribuirla gratuitamente al pubblico su qualsiasi supporto e in qualunque parte del mondo, ivi compresa la comunicazione al pubblico tramite il sito Web della rivista;
L'autore mantiene il diritto di creare opere derivate e di riprodurre, distribuire, eseguire o mostrare pubblicamente la sua opera in occasione di docenze, conferenze o presentazioni, o altre opere di natura scientifica e attività professionali esplicitando la pubblicazione su ACME;
L'autore mantiene il diritto di diffondere ad accesso aperto, tramite il proprio sito web o tramite un archivio istituzionale o disciplinare, l’opera dal momento della sua pubblicazione su ACME;
L'autore rinuncia, d’accordo con l’Editore, a qualunque eventuale forma di remunerazione accordata dalla normativa nazionale vigente ad autori ed editori per i diritti di reprografia a scopo non di lucro e prestito bibliotecario.