John Cage, Empty words. Parole scomposte, suoni concettuali
DOI:
https://doi.org/10.13130/2465-0137/2265Abstract
Il saggio intende esplorare i precipitati concettuali legati all’uso della voce in Empty Words di John Cage. L’opera è stata letta, in generale, soprattutto dal punto di vista di sociologia dell’ascolto e secondo le prospettive legate alla destrutturazione dei rapporti relazionali che da sempre dominano il nostro universo comunicativo ed estetico. L’autore ne rilegge la struttura dal punto di vista di una interpretazione fenomenologica del rapporto suono silenzio all’interno di una analisi della complementarietà e dell’opposizione fra suono musicale e rumore.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The author(s) grants De Musica the right to publish the work for the first time and the perpetual right to distribute it free of charge to the public through the Journal's Web site.
The author(s) retains the right to create derivative works and to reproduce, distribute, perform, or publicly display his or her work in lectures, conferences, or presentations, or other scholarly works and professional activities making explicit publication in De Musica.
The author(s) retain(s) the right to disseminate with open access, through their own website or through an institutional or disciplinary repository, the work from the time of its publication in De Musica.
The author(s) waive, in agreement with the Publisher, any form of remuneration, if any, granted by current national legislation to authors and publishers for nonprofit reprography and library lending rights.