La rivoluzione percussiva di John Cage
DOI:
https://doi.org/10.13130/2465-0137/3070Abstract
Il presente articolo indaga l'evoluzione del linguaggio compositivo di John Cage soffermandosi in particolare sul profondo legame estetico e espressivo che il compositore statunitense ebbe con gli strumenti a percussione. Tale particolare legame, riscontrabile fin dalle primisse attività compositive di Cage, fornisce una interessante chiave di lettura per comprendere il pensiero filosofico alla base dell'agire musicale del celebre e proteiforme compositore e 'inventore di genio' statunitense.Downloads
Published
Issue
Section
License
The author(s) grants De Musica the right to publish the work for the first time and the perpetual right to distribute it free of charge to the public through the Journal's Web site.
The author(s) retains the right to create derivative works and to reproduce, distribute, perform, or publicly display his or her work in lectures, conferences, or presentations, or other scholarly works and professional activities making explicit publication in De Musica.
The author(s) retain(s) the right to disseminate with open access, through their own website or through an institutional or disciplinary repository, the work from the time of its publication in De Musica.
The author(s) waive, in agreement with the Publisher, any form of remuneration, if any, granted by current national legislation to authors and publishers for nonprofit reprography and library lending rights.