The Sublime for the Living: A Dialogue
Parole chiave:
sublime, history of aesthetics, awe, empirical aestheticsAbstract
Following the tradition of the philosophical dialogue, we reimagine our real conversation where we come to understand our respective views on the sublime. We aim to do so in a way that respects both the sublime’s complex philosophical past and its emerging future in empirical research. As in a traditional dialogue, this contrivance is supposed to enact a philosophical exchange. The following conversation reveals the interlocutors’ diverging, converging, and shifting understanding of the sublime in a way that a verbatim interview transcript or a co-authored treatise could not. Moreover, its setting is indicative of the conversation’s current moment: the scene is the virtual Zoom room.
Riferimenti bibliografici
Boileau, N., in Robert R. Clewis, ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019, pp. 57-61.
Brady, E., The Sublime in Modern Philosophy: Aesthetics, Ethics, and Nature, Cambridge: Cambridge University Press, 2013.
Burke, E., in Robert R. Clewis, ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019, pp. 78-90.
Chirico, A., Robert R. Clewis, David B. Yaden, Andrea Gaggioli, “Nature versus Art as Elicitors of the Sublime: A Virtual Reality Study.” PLOS One 16 (3) 2021.
Clewis, R. R. “Imagination, Vital Forces, and Self-Consciousness in the Kantian Sublime,” Kant and the Feeling of Life, ed. Jennifer Mensch, Albany: SUNY Press, forthcoming.
Clewis, R. R. “The Majesty of Cognition: The Sublime in Baumgarten, Mendelssohn, and Kant,” Baumgarten’s Aesthetics, ed. Colin McQuillan, Lanham: Roman & Littlefield, 2021, pp. 241-272.
Clewis, R. R., ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019.
Clewis, R. R. “Towards a Theory of the Sublime and Aesthetic Awe,” in Robert R. Clewis, ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019, 340-354, pp.
Cuccuru, K., “That ‘Tremendous’ Mr Dennis: The Sublime, Common Sense, and Criticism” in Passions, Sympathy and Print Culture: Public Opinion and Emotional Authenticity in Eighteenth-Century Britain, ed. Heather Kerr, David Lemmings, and Robert Phiddian, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2016, pp. 105-121.
Cuccuru, K., “The Problem with the History of Aesthetics, Before Aesthetics,” unpublished manuscript.
Dennis, J., in Robert R. Clewis, ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019, pp. 62-68.
Doran, R., The Theory of the Sublime From Longinus to Kant. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
Giovannelli, A., Aesthetics: Key Thinkers, London: Continuum, 2012.
Glauser, R., “Aesthetic Experience in Shaftesbury,” The Aristotelian Society Supplementary Volume, 76 (2002), pp. 25-54.
Petrarca, F., “The Ascent of Mont Ventoux,” in Robert R. Clewis, ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019, 49-54.
Saul, J., Diaz-Leon, E., “Feminist Philosophy of Language.” The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2018 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = <https://plato.stanford.edu/archives/fall2018/entries/feminism-language/>.
Schopenhauer, A., in Robert R. Clewis, ed., The Sublime Reader, London: Bloomsbury, 2019, pp. 194-199.
Dowloads
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
1. Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione - Condividi allo stesso modo 4.0 internazionale che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
2. Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
3. Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).