THE CEFR COMPANION VOLUME AND THE ACTION-ORIENTED APPROACH

Authors

  • Brian North

DOI:

https://doi.org/10.54103/2037-3597/19566

Abstract

This article is organized in two parts: Sections 1-3 concern the CEFR Companion Volume, describing briefly what it is, what it contains, the paradigm shift it seeks to foster, and how it was developed. The second part, sections 4-6, goes into more detail on the action-oriented approach, giving an overview in section 4, an explanation of the crucial concept of the social agent in section 5, and a discussion of the three key aspects of the approach – affordances, agency and collaborative tasks – in section 6. 

 

Il QCER Volume complementare e l’approccio orientato all’azione

Questo articolo è organizzato in due parti: Le sezioni 1-3 riguardano il Volume Complementar del QCER, descrivendo brevemente che cos’è, cosa contiene, il cambiamento di paradigma che cerca di promuovere e come è stato sviluppato. La seconda parte, le sezioni 4-6, approfondisce l’approccio orientato all’azione, fornendo, nella sezione 4, un quadro di riferimento, nella sezione 5 una spiegazione del cruciale cruciale di agente sociale e, nella sezione 6,  una discussione sui tre aspetti chiave dell’approccio: opportunità di azione, apprendimento attivo e task collaborativi.

Published

2023-01-18

Issue

Section

ITALIANO LINGUA SECONDA/STRANIERA